28 April 2009

NYALAKAN API KEBERANIAN...

Salam ceria semua salong 'group'....

Hari ini giliran saya untuk berkongsi motivasi dengan anda semua...tiap-tiap hari yang telah saya lalui selama lebih kurang seminggu ini....ada sahaja bermain di minda saya...suatu perubahan yang drastik yang saya tidak ketahui..adakah ini tranformasi orang berjaya???

Motivasi yang saya kongsikan pada hari ini adalah sifat keberanian....adakah anda mempunyai sikap keberanian?? atau 'bah kaulah, saya nda ok nee...' tidak yakin dengan diri....jikalau ditanya siapa-siapapun ahli motivasi antara ramuan orang berjaya adalah keberanian diri seseorang itu...

Keberanian ditakrifkan sebagai seseorang yang berani melawan perasaan sikap takut, berani melawan pengorbanan dan berani melakukan sesuatu pembaharuan yang terbaharu..tetapi apa-apapun takrifan berkenaan dengan keberanian adalah terpulang dengan sikap individu itu sendiri....

Untuk kita pula...sebagai seorang bakal pendidik..kita perlu menanamkan sikap berani mula dari saat ini....kalau bukan sekarang untuk kita berani bila lagi??? untuk itu saya seru untuk semua kita lebih berani melakukan suatu pembaharuan dalam kehidupan....ianya sejajar dengan motto kelas kita...

'PENGAJIAN SOSIAL BERANI BERSAING'.

Tiada ulasan: