24 April 2009

Segalanya disini

Bumi mana tidak ditimpa hujan.
Sedangkan lidah lagi tergigit...
Perselisihan faham itu satu perkara biasa dalam kehidupan sehari-harian. Setiap apa yang berlaku sama ada yang baik atau yang buruk pasti ada hikmat disebaliknya. Setiap peristiwa ad a keistimewaannya. Take the good with the bad...

Tak kenal maka tak cinta.
Don't Judge a book by its cover.
Jika tidak mengenali seseorang itu mana mungkin anda akan memahaminya. Hanya orang yang mengenal orang sahaja akan mengetahui sikap orang yang sebenar. Anda tidak mungkin dapat menilai keperibadian seseorang hanya melalui luarannya sahaja. So, watch out!

Itulah diantara pepatah yang saya rasa sesuai digunakan sekarang. PENGAJIAN SOSIAL BERANI BERSAING itu merupakan kata semangat bagi kelas kami. Siapa berani lawan??? marilah... anda belum kenal siapa kami yang sebenarnya. Walaupun kami sering bertikam lidah, bercanggah pendapat (kadang-kala) ini bermakna wujud komunikasi antara kami biar dalam apa bentuk kamunikasi sekalipun. Walaubagaimanapun, semua tugas yang diamanahkan, kami selesaikan dengan sempurna.

Tanpa komunikasi diantara kami, semua ini tidak akan berlaku. Saya berkata sebegini bukan disebabkan saya memihak kepada ahli kelas saya sendiri... tetapi saya merasakan saya berhak untuk menilai siapa rakan-rakan seperjuangan saya sendiri. Sepanjang hampir 2 tahun kita bersama-sama, antara percaya atau tidak telah banyak yang kita harungi bersama. Bagi anasir jahat (yang tidak berani memaparkan nama apabila meninggalkan hasutan) sila datang berdepan dengan kami sendiri sebelum menilai siapa kami yang sebenarnya. Cerminlah dahulu dirimu itu. Dont talk like you a perfect person! Judge your self before judge anyone else.

Setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Apa yang paling penting bagaimana kita menggunakan kebijaksanaan yang dikurniakan Tuhan untuk menilai baik dan buruk sesuatu perkara itu. TIDAK PERCAYA??? anda boleh fikirkan sendiri. Think before talk.

p.s~ memetik kata-kata Mdm. Z (2008) "be a profesional"

7 ulasan:

~call me intan~ berkata...

sy prcaya golongan jahat yg x berani memaparkan nama tu adalh di kalangn ahli kelas kita sendiri. sy x rsa pn org luar. sdp sja mulut dia bg nasihat.hahaha. kesian. tahun dpn jadila ketua kelas.calonkn diri sendiri spy setiap hari bole lecture kami utk jd org baik.wakakaka.lucu amat!

tp bgs la tu Lan ko buang chat box, sbb chatbox ni tlh dislh gnakn olh segelintir ahli kelas kita ni yg pengecut tp pura2 berani menegur.peliknya x maw gtaw identiti pla, x tjk muka. dia igt dia bgs sgt, bila jd 'org misteri' org akn insafla konon dgr nasihat dia tu.org x rsa insaf la, meluat bertmbah2 ada la. kalo ada x kena, ckp dpn2.bkn main serang blog.syuhhh.p main jauh2.

siapa mkn cili dia terasa pedasnya.duh,pedasss eyh!

::culaN:: berkata...

Lebih baik tunjukkan identiti anda yang sebenar daripada terus berselindung.

Jadilah seorang manusia yang berani. bukan membaling batu sembunyi tangan.

KARMA is always around us.

be carefull.

Siapa Berani boleh tnggalkan komen... tidak perlu sembunyikan identiti.

berani kerana benar.

::culaN:: berkata...

JANGAN JADIKAN ORANG LAIN YANG TIDAK TAHU APA-APA SEBAGAI MANGSA ANDA.

BEBASKAN YANG TIDAK MENGETAHUI APA-APA.

MetaFore berkata...

apa-apa pun aku harap semua ni selesai dengan secepat yang mungkin....... ingat!!!! kita semua lama disini bukan setahun 2 ja so aku bukan lah bek sgt maw nshihat org kan.. aku cuma maw ingatkan yang sudah jadi biarlah jadi pengajaran... nda kan maw jadi cam ni sepanjang pengajian..common la sket umur bukan makin kurang makin betambah ... sikap 2 kena ubahlah kan....ni sekadar nak kata jer teda terasa ker ape ker... just being a good friend to you all ... aku nda kesah la pa respon kamu terhadap komen ni.. tapi aku maw juga cakap tentang sal ni ... kalau nda suka cakap direct....be pro la beb ... chow - Metafore -

::culaN:: berkata...

metafore apasal bahasa anyak macam bahasa Brunei???

heheheheee...

rei demon berkata...

p.s~ memetik kata-kata Mdm. Z (2008) "be a profesional"

:: culaN ::?? sejak bila dia naik pangkat jadi madam... kenpa nda jemput aq...

::culaN:: berkata...

Mdm. Z bukan saya tu...

Dia seorang yang suka menyebut perkataan "profesional"

hehehee...
cari sendiri :P